Rekdalhesten 778 moh.

Endelig tilbake der vi trives best.

Ved den røde hytten begynner stien. 
Skogen opp mot Rekdalhesten fant jeg både spennende og flott. 
Go pro`n gir ofte et litt gult skjær i bildene synes jeg.

 Hesten dukker opp.
Nansen skulle liksom vente litt....du ser såvidt haletippen....Selvsagt for mye klær idag!!
Mange gode vannkilder og hunder som poserer i solen....
Oss to...
Et par steder er stien noe utydelig men se etter små røde spotter.
Hjertesukket...
Skyer fasinerer alltid og jeg kan se på dem lenge. Litt for lenge sikkert.....


En så flott dag hadde jeg ikke trodd det skulle bli.
Høyest av toppene er Blåskjerdingen som er en flott tur både sommer som vinter.
Kjøle ned buken i snøen er deilig.
Noen parti med snø men problemfritt å gå over. Toppen til høyre.
Svett og fornøyd med kneet inntakt!!
En som ikke har mistet all vinterpelsen ennå og kjenner på varmen som var.
"Er det godbiter nå matmor? "
Et stort flatt område på toppen. Sikkert flott å telte på rette natten. 
Rekdal er en sjarmerende bygd på alle måter. Over fjorden ligger Misund.
Veien tilbake er ofte lang når man har lyst å være....

 Ystetinden og Trolltinden
Alltid hyggelige mennesker å slå av en prat med i fjellet.


 Så var turen over...alltid like snippe.

Sulten som jeg har vært på fjelltur sprakk jeg helt i går. Behovet for en tur til fjells var stort. Det er vel snart 6 uker siden sist. Spent på hvordan det noe avrevne leddbåndet ville fungere la vi optimistisk i vei. Kneet kjentes bra begge veier og det skal sies at jeg gikk i "snegletempo". Kvelden før koste jeg meg med kartet og fant ut at Rekdalhesten måtte bli målet. Den så helt grei ut i forhold til foten.  Og Rekdalhesten ble det. Det er jo alltid spennende å få utforske nye steder .

I det du tar av opp mot Rekdalsetra møter du en rolig idyll uten mange mennesker. Grusveien er godt vedlikehold med fine kjøreforhold. Selv for en lav møkka mercedes. Det er ikke en tur mange besøker tror jeg, da blir jeg litt engstelig for å øke "turbestanden" der oppe med dette innlegget:)) Bompenger 30 kr rett etter fotballbanen som dukker opp til høyre. Så kjører du et greit stykke til før du kommer til selve parkeringsplassen før setra.

Deretter tusler du deg videre til du ser en rødt uthus med skiltet "Rekdalhesten". Da er det rett opp til høyre. Turen gjennom skogen er utrolig flott med elver som renner langs stien et stykke. Nye fosser kommer til lenger oppe så det er mengder med vannkilder. Jeg så flere potensielle teltplasser der oppe. Når Rekdalhesten dukker opp er den ganske mektig fra nordsiden bratt som den er. Turen er enkel i fint terreng. Noen steder kan man miste synet av stien men hever du blikket litt ser du røde spotter her og der. Det ligger litt snø der oppe men ikke noe problem med vanlige fjellsko. Det er til tider også ganske våte partier. Utsikten er fantastisk mot nordøst og fjellene i sørøst. En tur jeg virkelig kommer til å ta mange ganger til. Og når man får en sommerdag attpåtil da er jo det fullkomment. Nei dette var saker.....



Når du kommer fra Vatne over fjellet ta av til venstre i krysset ved jokerbutikken i Fiksdalen.
Kjør mot Rekdal til du kommer til skilt Rekdalsætra på venstre siden. Fin grusvei opptil hyttefeltet. Bompenger 30 kr. 


Lyden av vann en herlig sommerdag.


Min nye hytte har ankommet. Et Fjellheimen Superlight Camp fra Helsport
som jeg gleder meg enormt til å teste ut. Du kan ta en sneakpeak:)

Kommentarer

  1. Hei kjære du, Hva skal jeg si... Utrolig fine bilder fra flott tur! Klemmer fra Birte

    SvarSlett
  2. Så vakkert som det går ann!
    Takk at du deler :-)

    SvarSlett
  3. Flotte bilder - fra nok en flott tur.
    Så fint at det gikk fint med kneet - jeg vet alt om avrevne korsbånd og leddbånd.

    SvarSlett
  4. Herlig å endelig se dere på fjelltur igjen!

    Bente -:)

    SvarSlett
  5. Underbara bilder!! Kan förstå att det kändes härligt att få komma dej ut!! och så skönt att knät är bättre :D

    SvarSlett
  6. Indeed the view is breathtaking! I imagine walking through the snow and steep places myst be a little difficult .... but the scenery makes up for all the time!!!
    Take care Jill and have a great weekend!

    Bia
    www.biaviagemambiental.blogspot.com

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)