VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!


Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

Kveldstur i kajakken.








Fotoutstyret i Remaposen er alltid en innertier hehe:))

Havet der land blir til en liten prikk om du padler langt nok og til slutt forsvinner. Havet der stillheten er total så lenge det ikke blåser. Havet der du kanskje får hilse på storfisken, niser, seler eller havørnen.  Å være nærmeste nabo til storhavet byr på mange anledninger til turer i kajakken. Barskere turer og stille solrike turer, slik som denne dag. Været kan snu raskt her ute, men ikke denne kvelden. Denne kvelden var det blikkstille og i det jeg padler ut fra havnen med de gamle nostalgiske sjøbodene møter jeg duvende bølger fra havet i det jeg runder moloen. Solnedgangen ventet....

Kvelden nærmet seg og jeg padlet forventningsfull ut vel vitende jeg skulle få en fin opplevelse. Solen var på vei ned og jeg skulle få sitte på første rad som tilskuer. Ja man kan saktens få lyst å reise seg i kajakken og klappe henrykt til det kommer en reprise.  I det solen forsvinner helt blir det blåsorte teppet som ligger over havet helt rød noen små sekunder. Her sitter man da og små duver i kajakken. Alt blir fjernt og man kjenner godt stillheten som følger en slik kveld. Den følelsen klarer jeg nesten ikke å beskrive med ord den bør oppleves. Til og med måkene er stille. Jeg tror vi er betatt av fargespillet... 

Tenk så fint det ville være om noen niser skar havflaten for å vise sin grasiøse dans eller hvaler kom å slo lekende med halen. Dem har krysset bauen min før men det er heller en sjeldenhet.  Opplevelsen er like stor hver eneste gang. Man skal alltid ha stor respekt for kreftene havet og dens skapninger har her ute. Litt skuffet måtte jeg medgi at slik ble det denne kvelden også i det jeg tok noen krafttak med åren å snudde. Ikke en levende sjel å se utenom et par fugler som nesevis svevet tett over hodet mitt på vei tilbake til havnen. Det virket som jeg var helt alene ute i havgapet akkurat slik jeg liker det men det er alltid en fantastisk følelse og få litt nærkontakt.

Kanskje du skal ut å ta spennende værbilder
 i morgen da det er meldt litt storm på kysten her:)

NYT UKEN!

19 kommentarer:

  1. Det ser så virkelig ut som en flott opplevelse. Får leve gjennom bildene dine. Kano på meg blir det nok ikke.
    Bente:-)

    SvarSlett
  2. Hello. Your artistic feeling is exquisite.
    Thanks for always visiting.
    Greetings from Japan. ruma

    SvarSlett
  3. Hello Jill,
    Great pictures. Beautiful view from your canoe.
    So wonderful.

    Kind regards,
    Marco

    SvarSlett
  4. Nydelige bilder fra kanoturen!Likte måten du har tatt bilden på og fargenen:))))

    SvarSlett
  5. Flotte bilder, fra en åpenbart flott tur. :) Er det en Reval du padler?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp jepp padlemia:) Reval it is:) men går i tankene om en ny:) må jo ha drømmer:))

      Slett
  6. Beautiful landscape with the sun going down!

    Take care <°(((<

    Bia
    www.biaviagemambiental.blogspot.com

    SvarSlett
  7. Underbara bilder!! Så fantastiskt vackert att paddla i solnedgången! :))

    SvarSlett
  8. Nydelige bilder fra padleturen! :-)

    SvarSlett
  9. Akkurat der er du utrulig heldig Jill, bor rett ved havet! <3 Nydelige bilder som alltid ;-)

    SvarSlett
  10. Magi ♡ Nydelige bilder, for en stemning. Vakkert, rolig - heldige du :)

    SvarSlett
  11. Nydelige bilder! Elsker solnedgangsbilder hvor solen går ned i havet *Sukk* Utflytta helgelending som savner den opplevelsen! Klem fra ei som også padler reval, men da i PE utgaven :0) Og drømmer om en Valley Nordkapp LV *Smile*

    SvarSlett
  12. Önsker dig en fin bursdag den 10 december. Stort GRATTiS, Jill!
    Hoppas du får många fina turer det kommande året o som vi kan få njuta av på din blogg!
    Mvh Leif

    SvarSlett
  13. Jeg nyter disse bildene dine. Jeg kjenner roen kommer sigende. RIktig god helg.

    SvarSlett

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)