VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!


Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

Oterfjellet 728 moh

Utspring fra Mellivatnet.


Ingen sauer eller dyr og Nansen fikk springe fri en god stund.




En liten pust i bakken for å nyte utsikten.
Utsikt mot Vatne og omegn.
Spørsmålet er alltid: " hva skjuler seg bak neste topp, og neste....

Sunnmøre med sine stolte fjell og vakre fjorder.
Gladgutten til mor!
Mens man venter på varm middag.
Melen til venstre med Skjerdingen bak. Nakkefjellet før fjorden.    GOPROVIEW 


Tomrefjorden over til Misund og Molde.
Ystetinden og Trolltinden  1162 |  1170
Ystetinden og Trolltinden  1162 |  1170

Hva tenker du Nansen.....




Jeg kan gå i et rolig tempo lenge, ganske lenge faktisk. Finne en fin og fast rytme mens 
inntrykkene jeg ser driver meg rolig fremover steg for steg. Noen ganger stopper jeg helt opp bare 
for at jeg ikke klarer å løsrive meg fra speilblanke fjellvann, skarpskårne tinder og stupbratte fjellsider. 
Noen ganger kan jeg bli sittende i timer å bare se.  Moder jord med sitt vakre ytre. 

Hva er det denne naturen gjør med oss og hvorfor lar vi oss fange som vi gjør. Hvor kommer dette behovet fra... 
Jeg har mange tanker om det og nye dukker stadig opp. Den trollbinder meg hver eneste gang, 
og får meg til å føle meg ganske så liten men likevel så utrolig sterk. 

"Det er som jeg alltid konkluderer med at ingen penger i 
verden kan kjøpe disse stundene jeg har i fjellene."

Men i dag er det selveste sommerdagen og jeg er på vei til Oterfjellet for å nyte utsikten, matpakken
og bare turen i seg selv. Akkurat slik jeg liker å bruke fritiden min med sekk og fotoutstyr! Turen
til Oterfjellet er enkel og vakker der en tråkker opp gjennom Mellia og Mellivatnet. Elven er liten
i forhold til i vinter når jeg var på besøk. Det brusende elven er stille og rolig, nesten som den sover.
Bare inn i mellom gir den tegn på liv i det den klukket litt her og der. Det er grønt og frodig,
 og man ser molten modnes sakte men sikkert. Det er vått etter regnfulle tider og fjellskoene
som sitter godt på foten synker langt ned i vannfulle myrhull. Og med myr langt opp etter leggene
tusler vi glade og forventningsfulle videre.

Takk for nok en fin dag med slik passe luftige inntrykk!

3 kommentarer:

  1. Hello Jill,
    This must be amazing for you to be in real. Wonderful.
    All you see is beautiful and the weather is favorable to you. This makes everyone happy.
    Nice images Jill.

    Many greetings,
    Marco

    SvarSlett
  2. Nydelig. Flotte farger som alltid. Blått og grønt - friskt og vakkert.

    SvarSlett
  3. ÅH! BERRE SÅ VAKKERT!
    DU ER SÅ FLINK TIL Å FINNE STADAR MED "SVUNG" OG IKKJE MINST NYTTE OPPHALDSVÆR :-)

    SvarSlett

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)