Hellandhornet 882 moh.



Haramsøy.

 Lett å miste bakke kontakten når man blir så lykkelig av å være på tur.
 Turen til Hellandshornet byr på absolutt alt. Den ligger der og venter.
Dirty Harry....
Vakre Midfjorden.
Siste strekket før toppen tok vi på stegjern. Ganske bratt opp der og ganske glatt.
Førstemann opp som alltid.
 #devoldambassador#devoldofnorway#devold
 Bålforbud disse dager men vi fant det trygt å tenne et lite bål oppe ved all snøen.

 Middag med utsikt og det er klart maten smaker hakket bedre når man sitter her oppe.
 Ikke bare mor som liker Norsk Turmat. Nansen får slikke kompott posene noen ganger! Stor stas!
 Spesielt å se ned på skyene.
Så en liten hvil etter god mat.
 Man blir vel aldri mett av dette mektige synet av hvite tinder.
 Brattvåg mot venstre.
 Så får vi håpe jeg fikk et par fregner idag....
 Utsikt mot øyene Lepsøy og Haramsøy til høyre.
Ganske bratt opp ryggen til selve Hellandshornet, veldig ok med stegjern i dag.
Så starter vi på nedturen, alltid snippe det! Vi trives så godt oppe i fjellene.
Happy dog!
Snart vel nede og hurtigruten kommer sakte sigende fra Ålesund. 

Vi tok turen til Hellandshornet for å lete etter....
Trekoppen min som ligger et sted der oppe men det  har vært både 
storm og annet sådet er veldig mulig den rett og slett har blåst bort. 
Men om du finner en trekopp står det mitt fulle navn på den. 
Jill.K.Ø,Remme! 

Finnerlønn må bli en real turklem!!

Men uansett fikk vi en utrolig vakker dag med et fantastisk spill i skyene. Skydekket 
var til tider så lavt av vi kunne se ned på skyene. En spesiell opplevelse synes nå jeg.
Ikke så lenge siden vi var her ( var da jeg la igjen koppen)  og snøen var jo nesten borte. 
Kun siste kneika opp til selve hornet var det ganske hard sne og jeg 
var glad jeg tok stegjernene i sekken. 

En absolutt perfekt 
måte å tilbringe en fridag! 

Kommentarer

  1. Flotte forhold på sunnmøre!

    Lars:)

    SvarSlett
  2. utrolig flotte bilder og en storslagen natur !

    SvarSlett
  3. Flotte turbilder! Håper du finner koppen din! :-)

    SvarSlett
  4. Herlige tider!!!! Håper du finner koppen din!!

    Bente -:)

    SvarSlett
  5. Nydeleg!
    Tørr ikkje love deg at eg hjelper deg å leite ;-)

    SvarSlett
  6. Vilken fantastisk upplevelse du ger oss.
    Vackra bilder också.

    Ha en bra dag!

    SvarSlett
  7. Fantastisk nydelege bilder, og herlege Nansen aka "Dirty Harry" ja, han ser ut som ein liten søt polarbjørn på det eine bildet :)
    Eg blir veldig motivert av dine toppturar, er berre ikkje heilt i form foreløpig, pussig nok.

    Men då får eg kosa meg med bildene dine så lenge.
    Du er så flink og tek med mat og kaffekjele og fyrer bål, så herleg det ser ut.

    Her er det nok blitt tørt og ein må også ganske høgt opp for å kunne fyre bål, det er fortsatt snø igjen på dei høgaste toppane her, men eg har ein belastningskade i foten som gjer at denne toppen må vente.

    Eg kan fortelle deg om ein kopp (tilhørande ein termos) som har stått på eit bord ved eit geiteseter i Telemark/Hordaland på ca 1000 m.o.h i eit heilt år (!), og den har blitt funnen igjen altså.
    Den var blitt gløymt i 2012 på pilegrimstur, og funnen igjen i 2013 på pilegrimstur.

    Så det er håp for koppen din ;)

    SvarSlett
  8. Takk for turen - alltid fint å få være med deg på tur - via flotte bilder.

    SvarSlett
  9. Deilig å se at vi går mot lysere tider!
    Herlige og inspirerende turbilder Jill:)

    J :)

    SvarSlett
  10. Hey Jill,
    What a fantastic shots you show here again.
    A great place with an amazing view from that high point. So nice with your lovely dog.

    Thanks for your visit on my blog.
    I'm not working in the Zoo, but when I have a free day of my work (Cargo train driver) I go regularly for a visit to a zoo.
    Blijdorp in Rotterdam is not so far away (20 minutes) and Safaripark Beekse bergen is about 50 minutes by car.

    Many greetings,
    Marco

    SvarSlett
  11. What you're saying is completely true. I know that everybody must say the same thing, but I just think that you put it in a way that everyone can understand. I'm sure you'll reach so many people with what you've got to say.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)