VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!


Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

Camp Sildevatnet Tafjordfjella

Rød i toppen og med svette kinn må en bare stoppe opp å nyte utsikten og Zakariasdammen.

Så modige vi var idag da! "Se matmor hvor tøff jeg er" 

Denne takk for turen kosen tror jeg er veldig gjensidig!

" Eh, du skulle vel ikke ha en gobit å unnvære matmor " ?? 
 Bålet rakk i hele 4-5 timer! Da hadde jeg ryddet området for ved. 
Det kan jo aldri i livet bli bedre! Godbiter til meg også:))
Nansen elsker bålkos og jeg ser han blir veldig rolig av det.
Kameraet mitt er virkelig dårlig på kveldsbilder! Men man kan jo se stemningen litt.
 Koseligere Fredagskveld skal man jo lete lenge etter. Snart leggetid.
Kjøkken, soverom og stor stue:)))
 Vi sov fra kl 2200 til 0800 og våknet til en vakker morgen! Solen nådde ikke vannet før ca 11.00.
 Helt enig om at vi hadde hatt en liten men veldig fin tur.
 Tror Nansen liker ekstra godt å snuse rundt i skogen! 
 Når jeg først har på krem klarer jeg tydeligvis ikke smøre inn alt heller! Solkrem altså:))

 Skogen er utrolig vakker på denne årstiden og høstfargene har satt seg ganske bra.
 Happy Mr. Nansen!



Snipp snapp var denne turen over, men som alltid ikke glemt!
På den oransje sirkelen ser du den lille odden som stikker ut.

Skogen, fjellet, vannet og roen. Siden tidens spede start har naturen vært en viktig del av 
oss mennesker. Det er jo en grunn for at vi puster ekstra godt og fritt når vi er ute i denne vakre 
naturen vår. All denne friske gode luften gjør noe med oss.

Nå er det høstluften som gjør seg mer og mer gjeldende og sommeren gir seg fornøyd tapt!
  Et absolutt friskt drag i luften men enda hører du et snev av sommerlig fuglekvitter til. 
En av det fineste stundene i året er denne brytningstiden når skogen skifter til høstfargene.

Sildevatnet (597) ble leir for natten. En liten odde som stikker ut med en fantastisk bålplass. 
Det var vel eneste mulighet for å tenne bål siden det var ganske tørt!. En utrolig flott plass 
å campe!  Nansen fikk springe fritt rundt, han holder seg alltid i nærheten likevel! Du finner 
denne campen på vei til Reindalseter. Denne turen skal vi ta igjen for området der oppe i 
fjellheimen så enormt spennende ut på kartet. 


En nydlig kveld og mørket kom alt ca 21.30. Jeg kunne ennå høre folk som gikk på stien
et stykke lenger borte på vei til Reindalseter. Vi hadde lyst å være for oss selv så vi skippet den.

Godt å ligge i soveposen ute , stjernene som blinket, bålet som knitret og i vannet var det en
 sjelden gang en fisk som tittet opp. Det føles ut som sjelen får en stor bamseklem av naturen. 
Hvor priviligert kan man føle seg opp i alt dette enkle! Men jeg er utrolig glad for
 at jeg har evnen til å glede meg over dette så mye.

En rolig natt og vi våknet til en like stille morgen der himmelen hadde et tynt hvitt
slør over den blå himmelen. Nansen var på sin lille morgen promenad. Den lille dalen
 vi campet i hadde ikke fått morgensolen ennå og mens jeg spiser frokost ved et 
nedbrent bål ser jeg på fjellsiden i sørøst at solen kommer snart å varmer teltplassen. 

Man har ikke så veldig
 lyst å dra hjem da:))) 


11 kommentarer:

  1. Your dog is very smart and seems to be well adapted to the mountains! The fall colors are fantastic there and does anyone dreaming of a place like this .....
    Have a nice week there >))))º>
    Bia

    SvarSlett
  2. Finnes ikke en bedre fredagskveld enn dette! Kjenner stemningen her jeg sitter og lengter opp i fjellet . Takk for fantastiske bilder :)! Pam

    SvarSlett
  3. Du lager noen fabelaktige flotte innlegg og bildene dine er helt rå.

    SvarSlett
  4. Ser helt underbart ut!! Så mysigt ni hade det :))

    SvarSlett
  5. Herlig tur, hund og jente:)

    Bente :-)

    SvarSlett
  6. Takk skjønne du som deler turen med oss andre :-) som får lov å ta del i dine opplevelser.
    Sjøl har jeg tilbring helga bant tang og tare og salt sjø, bar jammen kjekt det å i det nydelige været som er om dagen, ufattelig bra, og en blir sjuk den som ser ut av sykehusvindu dagen lang, men noe må en jo leve av å ;-)

    SvarSlett
  7. Wow! What beauty in the mountain, dogs and the smiles on your faces. Cheers!

    SvarSlett
  8. Jeg blir stum av beundring, av både dine ord og bilder! Nydelig! :)
    Så i ett med naturen, og den er så sant vår lunge, vi kan ikke leve uten den, og
    må ta godt vare på den! Flotte Nansen koser seg også på tur kan jeg se :)
    Ønsker deg en flott høst! :)

    SvarSlett

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)