Telting ved Alnesvannet.

Jeg og Nansen er klar for nye utfordringer. Veldig sunt å utvide sine grenser.

Blir så kry når han går med kløv:)) Hode og hale høyt og stolt. Må bare smile.
Leter etter en lun plass å campe.


 Det tok omtrent 2 minutt å sette opp 1-mannsteltet. 
 Ser nesten ut som en liten gapahuk, et helt elendig telt som skal skiftes ut.
Løyer det ikke snart ??
Denne jakken holder deg veldig god og varm både på kalde dager og netter. Kan komprimeres veldig.

Hjemover.

 I god rute med strikket til jul, det går mye i votter om dagen. Godt å holde fingrene i bevegelse.
Mens vi venter på att vinden skal løye så vi får tenne bål nyter vi bare kvelden.
 Hadde håpet å telte ute ved Lesten men der blåste det altfor mye. Der er panorama til solnedgangen.

 Endelig middagstid ( kveldsmat ) Lett tilgang til mye vann er fint å ha.
EOS M`n er utrolig dårlig på kveldsbilder. Uklare og dårlige bilder. Zoomen er helt på styr i slikt lys.
Snart blir det stupmørkt...natta verden!
Godmorgen! :)    Etter en varm og rolig natt våknet vi til en helt vindstille dag. 
 Morgen idyll på Alnes. Morgensolen når såvidt fyret.
Dagen så virkelig lovende ut.

 I kontrast til i går kveld var Alnesvannet helt blikkstille idag.

Så lovende at vi fikk lyst å være igjen men det kunne vi ikke. Hade fjellet.

En stjerneklar natt og med vinden som endelig stilnet kjente jeg at
natten kom til å bli varm, trygg og fin. En overnatting i fjellet bare meg og Nansen,
rett et lite hverdagseventyr. Har tenkt på det så mange ganger, og endelig klaffet alt.

Har sovet ute mange ganger før, men aldri alene i fjellet. Vel, Nansen var jo der:) 
Og med rett utstyr og bekledning kan man ha det utrolig komfortabelt ute i det fri.

god og varm sovepose med filttøfler
hodelykt, en godbit og bok
kunne se stjernenatten fra teltmøna
så lysene fra husene som blinket i det fjerne
følelsen av å være helt alene
frokostkaffe med bålknitring til
........noe alle virkelig burde prøve

Yr meldte 1 til 0 m/s og det kunne ikke bli mer feil. Det var opp i 8-9 m/s og
vi måtte legge oss på en plass jeg ikke hadde helt planlagt for å få minst mulig vind.
En varm Lapskausgryte smakte ekstra godt når vi endelig fikk fyrt opp bålet.

Et par ganger hørte vi noen tusle utføre midt på natten og det var sikkert hjort som så
etter noen godbiter. Gleder meg alt til neste overnatting, da i nytt telt!

Rett et lite
hverdagseventyr!

Kommentarer

  1. Fantastiske bilder igjen Jill. Du får fram stemningen helt topp..
    Utfordringer må til..å gjøre nye ting er alfa omega..Ha ei fin restuke. :-)

    SvarSlett
  2. Så flott det var der og så fantastiske bilder du har. Ser ut som hunden storkoste seg og jeg synes det så veldig koselig ut.

    SvarSlett
  3. Åhh såå vakkert!!Dette skal jeg tenke på nå når jeg skal inn i drømmeland!Helt delicious bilder!!!du er tøff som overnatter ute alene..vet ikke om jeg hadde turd det..Søt hund og nydeligt landskap!Her i Bergen har vi hatt knall vær og det ble en liten tur på fjellet.idag..Men nå må eg sutre litt over gnagsår og sånt som hører med så jeg tar kvelden.Ha det fint så lenge du herlige!Takk for titten:)

    SvarSlett
  4. Wow, what a neat place to camp overnight. The views are gorgeous. So happy that Nansen was there to keep you company. He is a great dog! Wonderful photos, Jill!

    SvarSlett
  5. du er tøff å telte nå. kjempe fine bilder !

    SvarSlett
  6. It's so wonderful there.....you show us again lovely places and fantastic pictures.

    Thanks Jill.

    Greetings, Joop

    SvarSlett
  7. Dette liker jeg!

    Lars

    SvarSlett
  8. Fantastisk Jill! Guri, som jeg tenkte på deg og Nansen! Nydelig plass du fant deg. Høsten kommer sikkert tett på der oppe, kan jeg tenke meg. Håper du ikke frøs om natta. Tror jeg ville følt meg litt naken med et sånn gapahuk-telt....
    Tenk om høsten blir et laaangt fargerikt eventyr som vi kan nyte både til lands og til vanns :-) Juhuuuu :-)

    SvarSlett
  9. Åh så hærlig Jill :) Du og Nansen e noen tøffinger :D

    SvarSlett
  10. Herlig! Sånne turer har jeg og planer om. Sånne passe kortlange turer du vet, som utvider horisonten aldri så lite. Flotte bilder.

    SvarSlett
  11. Så härligt och avkopplande!!
    Som medicin för en stressad kropp som min!
    Kram Lotta

    SvarSlett
  12. Så flott! Vi hadde tenkt oss ut til Alnes å ligge en kveld, men etter værmeldingane lot vi være. Kanskje ved Alnesvatnet hadde vært løsninga i stadenfor? Men er veldig koselig med sånn kjapp telttur også. Berre for å ta en liten avstikker og føle seg aleine litt ;) Kjempe koselige bilder Jill! Du og Nansen er et umakelig par <3

    SvarSlett
  13. Så tøfft å overnatte i telt helt alene! Nå er det jo også tidlig mørkt. Veldig mørkt. :) Fantastisk flotte bilder. Nyter alltid å komme på besøk her i bloggen. Det er noe ekstra med kombinasjonen fjell og hav. Og så den sjarmerende Nansen da! Gleder meg til neste tur dere tar! :)

    SvarSlett
  14. Jeg synes du er tøff, dette hadde jeg rett og slett ikke turt (litt pyse når det gjelder mørke;)
    Men det så aldeles herlig ut, og med en turkamerat som Nansen så må det bare bli bra!
    Nydelige bilder, takk for turen:)
    klem
    Hanne:)

    SvarSlett
  15. Du är en riktig äventyrare. Fina bilder som vanligt, med en fantastisk utsikt. Förstår att du njuter. Smart vindskydd, jag har aldrig sett detta tidigare. Hur mycket väger vindskyddet och vad heter märket? Ha det gott/Brita

    SvarSlett
  16. Vad härliga bilder!! Vilken tur du gjort. Nansen var säkert en bra värmekälla om natten.
    Fantastiska färger i dina bilder!
    Majsan//

    SvarSlett
  17. What a fantastic series again. Your photo's always have a nice brightness in them! ;-)

    Warm greetings from the Netherlands,
    dzjiedzjee.blogspot.com

    SvarSlett
  18. Hello Jill,
    What an amazing shots you show always!!
    It is so great to see these all from that high position with great survival feelings.
    This is real enjoyment!!

    Many greetings,
    Marco

    SvarSlett
  19. Jammen er du tøff, Jill. Utsikten fra Alnes er formidabel. Dit vil jeg.

    SvarSlett
  20. Takk alle sammen:))) Det var en rett kjempefin natt. Noen dager etterpå fikk jeg influensa og har lagt siden:))) hehe:)))
    Mulig ( håper) det var barnebarnet som smittet meg og at det ikke var turen:)))

    SvarSlett
  21. Nydelig tur, nydelig Jill, og en fantastisk søt turkamerat. :) Klem

    SvarSlett
  22. Tusen takk for at jeg fikk bli med deg på tur!!!

    SvarSlett
  23. Magiske bilder, som alltid! :) og jeg vet ikke hva som er vakrere enn fjell og fjord og hav! :) jeg er veldig glad i fjellet da,
    men også langs fjærekanten..
    God herlig stemning ved bålet.. føles nesten som jeg har vært på tur :)

    Ha en fin dag med klem fra meg! :)

    SvarSlett
  24. Så herlig med en telttur helt alene da :-) Fantastiske bilder som vanlig :-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)