Fjellkjerka & et lite turtips:)






Veien gikk opp til Fjellkjerka idag og forbi.......
Vi tuslet og taslet oppover og nedover, sidelengs og tilbake.
Vi ser til høyre og vi ser til venstre, vi ser litt opp men veldig lite ned....

Vi bare går og går og vil gjerne nå en topp så vi kan se.
Skue, nyte,  alt dette vakre naturen har og by på....
Det er her ute en føler friheten så utrolig sterkt.

Med sine 4 grader kom vinden med lovnad om den første vintersnøen idag.
Den kan være ganske kald når du står på en fjelltopp, eller viddetopp.
Fra tunge mørke regnfulle/snefulle skyer til plutselig blå himmel, 
viddeværet er lunefullt og skifter utrolig raskt!

DeRfOr
er det alltid fint å være beredt på det meste.

 i tUrSeKkEn
har jeg bl.annet alltid saker og ting som kan være gode å ha, alt til sin tid.

En (lilla) bAlaKlaVa (kjøpt på Devoldfabrikken) er virkelig god å ha. Små vArmEpOSeR
som jeg kjøper her eller der er også en must nå mot høst og vintertider. Jeg synes det beste finnes
på biltema, der får du kjøpt poser med mange i.



Disse holder varmen mer enn 8 tImEr som er sagt og har gode varme egenskaperOg sizen er perfekt.

De beste er dem for sko, som har teip på og du kan lime
rett på kroppen der du har en større strekk/skade eller noe annet som trenger varme.
Korsryggen er også en fin plass å ha den.....eller bare om du blir veldig veldig kald....... luksus på tur:))

De er geniale å ha i votter når en er ute å fotograferer i kulden og blir raskt blåfrossen......glemmer tiden vet dere!


Fin lørdagskveld til deg.
Jeg og Nansen slapper av og fyrer i peisen, vi har selvfølgelig
pyntet med viddeblomster på bordet.
Dagene her oppe har virkelig gjort mer en godt!

♥ SNART HJEM!

Kommentarer

  1. Love to YOU <3 <3

    Og jeg skal til biltema for å anskaffe varmeposer:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hadde ikke klart meg uten Rakel, reddet mang en tur disse posene:)))

      Og for kalde ben på en hyttetur eller telttur...et must:)))

      Love back back:)))

      Slett
  2. Fantastiske bilder!!!! Herremin som jeg forelsker meg i natur og de deilige fargene som blomstrer opp i for- og bakgrunn! Nydelig! Vi har merket den kalde luften og gått til innkjøp av vanter og pannebånd for kommende uke. Her skal det ikke fryses :) Fin lørdag til deg og Nansen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Karin:))

      Ja akkurat nå og fremover byr naturen virkelig på fargespekteret sitt. En blir helt ordløs når en sitter slik å skuer....

      Jeg shoppet til barnebarna idag...sjekk denne da www.villervallashop.no utrolig kule barneklær av veldig god kvalitet:)

      Fin helg til deg:)

      Slett
  3. ÅÅÅÅ, hvor du kan friste! :)

    Fristende tekst og bilder, som burde få en hver med muligheter til det, å pakke sekken. :) Her oser det rett og slett av glede og gode opplevelser, hos både fotograf og motiv. Kjempe fine bilder!

    Takk for påminnelsen for resten, varmeposer kan være greie i lavlandet også. Det er på tide å finne dem frem å gjøre dem klare for sesongen. :) Skal bli litt flinkere til å bruke dem nå. Har vel lært meg at det er lurt, kan en si. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja du kan tro vi har hatt gode dager, nå er vi vel hjemme til regnet og havet. Men savner vidda alt:))

      Fine turer til deg:)))

      Slett
  4. Tusen takk for turen!
    Fantastisk fine bilder. Frøya og jeg snakker om hvor turen skal går idag :-) Vi finner nok ikke like fin utsikt.

    Varmeposene fra Biltema er kjempefine. Jeg synes alle sakl ha noen i sekken nå somdet går mot Kaldt..Jeg må også huske å kjøpe noen ;-)

    Ha fin dag.
    Jeg har sendt en klem sørfra..med milde vinder :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tenker du og Frøya fikk en fin tur Bente:)))

      Takk for milde vinder, her ute ved havet som vi er tilbake til bygger det seg opp til kuling ser det ut som:))

      Fin kveld i stuen:)

      Slett
  5. Hei Jill!
    Takk for koselig kommentar:)
    Du er jammen meg ei fresk og sporty dame!!
    Og for noen flotte bilder du tar! I tillegg har du en skjønn turkamerat i Nansen også :)
    Takk for tipset med varmeposene.
    Ønsker deg en flott ny uke!
    Klem.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk i like måte:)

      Har sittet og storkost meg på bloggen din der det er litt av hvert!! Kreativ dame:))

      Fin uke videre til deg også;))

      Slett
  6. Fatter ikke hvor du finner oppholdsvær om dagen!! har inntrykk av at det bare øse pøsregner her jeg gitt, men håper og venter... :-)

    Fantastisk en verden du vandrer i i alle fall, balsam for min sjel å det :-)

    Kjekk ukestart til deg Jill.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det må jeg si Anne at slik været skifter på vidda er det så vidt jeg klarer å følge med! Og når solstrålene blinker til i få minutter slår jeg til å knipser i vei:)))

      Ja vidden er sannelig nydelig, skal heldigvis snart tilbake:))

      Fin uke videre du også:)

      Slett
  7. For noen dager, for noen bilder. Utrolig fantastisk!

    D:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Du kan tro vi har slappet av og laddet batteriene:))

      Slett
  8. Det siste bildet var glimrende! - ser nesten ut som om en isbjørn har forvillet seg inn i den norske fjellheimen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Gunnar:) Nansen er veldig flink å posere:) Så jeg her heldig som har han og pynte bildene mine med:)))

      Jill c",)

      Slett
  9. Fantastiske bilder.
    Det er så godt og se og lese :-) at du bruker den vakre naturen vi har. Og heldig med været er du også. Kjempeide og handle varmeposer og ta med seg. Tror jeg må løpe ut på handel..... :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja med min skavanke kropp hadde jeg ikke klart meg uten!!! Helt utrolig bra å ha i turveska:)

      Slett
  10. Du er den kuleste jeg vet!

    Hemmlig beundrer:)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)