VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!


Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

Gnarlydog - et solglimt fra den andre siden:)

Gnarlydogs bilder - Foof på tur.
Samtykke til publisering av bilde.

For en god god tid tilbake kom jeg over denne kajakkbloggen av en
 fantastisk padler og fotograf fra Australia:
og la meg selvfølgelig til som følger for å se og lære.

Og jeg ble straks bergtatt av filmsnuttene med bølgesurfing ved havet. Bare vinklingene får meg til å se ut som et spørsmålstegn noen ganger. Og kanskje jeg får Damiano til å avsløre en hemmelighet eller to med tiden. Bildene han tar er også fantastiske. Jeg har vært på Flickr og sniktittet mange ganger og funnet stor inspirasjon der. 

En sjelden gang har jeg sendt e-post om kajakk spørsmål. Det som er nesten enda mer fantastisk er at etter å ha spurt Gnarlydog om noe feste til kameraet mitt, så spurte han om kan kunne få et lite intervju for han synes bildene mine var ekte, kjærlige og full av glede til naturen. Og hadde lyst å fortelle om dette.

Akkurat de to siste ordene kan jeg være helt enig i. Dette gode øyeblikket da alt stopper opp, og du lever 100% i nuet med naturen og deg selv er ren terapi for kroppen. Den gode stillheten i naturen. Jo, det var saktens fantastisk for en liten hobbyfotograf som meg.


Gnarlydog er litt av en naturelsker selv og akkurat som meg hadde han en hund, Foof en tispe som han elsket å gå i fjellet med da han bodde i fjellene i Nord Italia. ( I Australia er det ikke lov for hunder å gå løse ) og da han flyttet til Australia måtte han reise fra Foof. Det vet jeg må ha vært tøft. 

Gnarlydog forteller litt om seg selv:

I travelled to Norway when I was young, with my parents. I loved the country and the harsh nature of the mountains. I spend only a few days here and there (Bergen) but that little bit I saw made a lasting impression on me.
I used to live in Northern Italy, in the mountains where in winter I could have -25C at night. A lot of snow and I loved skiing.
I moved to Australia in my early 20s and later to USA for 7 years.
I enjoy being outside in the cold, especially snow. When I have the opportunity I snow camp and dig a snow cave or camp in a tent or if not too windy, just outside.

My dream is to go on a trip with sled dogs,
where I camp out a few nights in the snow surrounded by dogs.
When in USA I had a dog (smaller than yours) and she would come on all my backpacking trips and skiing trips, even up high in the mountains.

I made her a down jacket that would fit her well so she could sleep in low temperatures.
She had her own backpack and her sleeping mat.

Gnarlydog bilder -  Foof med sin vinter jakke.
Samtykke til publisering av bilde.

She had to stay behind when I moved again back to Australia and I missed my dog since.
It is interesting that Nansen seems to pose for images the way my dog used to. It almost looks like that he knows that the camera is there and waits until the picture is taken. I could pose my dog in a postition, make her stay there and she would only move once she heard the click of the camera.

In Australia dogs are not welcome in nature: all the nice places are designated National Park where dogs are no allowed so I don't have a dog anymore since I could not take it on adventures. Leaving it at home when I am away makes no sense to have a dog to me...

I see that you have a strong bond with Nansen and I am very happy for you becuase I know how much joy a dog can bring.


Thanks Damiano for inspiration. I will live for a while on this.
It's great to have had a good connection to the other side!

BIG SMILE

2 kommentarer:

  1. Frysninger på ryggen!
    Tårer i øynene!
    Bare så uendelig vakkert,
    og for et flott intervju!!

    Dette fortjener du, Jill:)

    Hurra for deg!!!!

    SvarSlett
  2. Takk kjære Rakel:))

    Ja det er vel slike små drypp vi vokser på og trenger i hverdagen alle sammen:)

    Men utrolig kjekt:)))

    Påskenusk, nask og masse snaks fra meg:))

    SvarSlett

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)