VELKOMMEN TIL MIN TURVERDEN!


Håper du finner noe som inspirerer eller gjør deg glad her inne. Jeg elsker å utforske det uregjerlige havet, naturen og fjellene, og når jeg får tenne et lite bål er lykken fullkommen:)
Jeg håper noen av mine bilder vil inspirere deg også til å utforske denne vakre naturen vi har. Leve et aktivt liv for å ta vare på deg selv!

Grip dagen og gjør den til din ......og del gleden med andre c",)

Gamlemsveten i en deilig solskinnsdag.

 For en utsikt - for en nytelse.
 Uthuset lyste vakkert der oppe på toppen idag. Nansen sjekker snuseforholdene...
 Nydelig vakkert ettermiddagslys å nyte kakaoen i.
En liten oppdagelsesferd på toppen.
Vakre øya mi ( vår ) i bakgrunnen. Så liten den er. Liten og vakker:))) Nansen er i tøyse humør:)))
Nansen er jo en ulldott i seg selv:)) Fryder seg over å springe i sneen.
Tynt skydekke på himmelen idag. Den enorme sirkelen rundt solen var fasinerende.


Nb! Sirkel rundt solen er et optisk fenomen som kalles en halo! 
Ordet halo stammer fra gresk og betyr sirkel. 
En halo oppstår når sollyset brytes gjennom iskrystaller i atmosfæren.
Fant jeg ut på google....Eller har noen en annen forklaring?

- - - - - - 

FOR EN TURDAG!

Den gode stillheten, den vakre utsikten,
knirking når vi går på sneen.
Og ikke minst lyset som ble vakrere og vakrere for hver høydemeter.

Jeg og Nansen hadde en fantastisk tur
idag. Tok med trugene da jeg var usikker på føret.
Men det var ganske fint å gå opp.
Føltes som jeg fikk laddet batteriene
100% idag:)))

Bare ca 2 m/s sørøst på toppen.  Selv om de 5 minusgradene
frøs slangen på Camelbak`n var det supre forhold på toppen.

Og på vei ned igjen  kjente jeg at jeg gikk saktere og saktere for hvert steg.
Jeg hadde virkelig lyst å være igjen der oppe, oppe i stillheten og det nydelige været!

Håper du også har hatt en god dag
om du har vært inne eller ute:))

- - - - - -

Bor du i nærheten er Gamlemsveten en eventurlig topp å besøke.
Passe høy og delvis herlig bratt. En super treningstopp.
Veien opp er rene autostraden som gjør turen ekstra lett.
Herlig 360 ° med fantastisk utsikt.
791 små høydemeter :))


Den ligger der og venter på deg:)

8 kommentarer:

  1. Livet er hærlig! her sovner jeg til dine vakre bilder og står opp til jammen en ny serie, juhuuuu
    og småforkjøla som jeg er har jeg mer enn god nok tid til å sitte her og kose med med noe varmt i kruset :-)

    En fantastisk plass, jøjje min så vakkert, og jeg kjenner på at dit vil jeg da på tur og utforske en gang. Tror jeg venter til vinteren gir seg ja,, for det så ganske så kaldt ut på toppen der.
    5 minusgrader og vind der er vel mer som -20 her sikkert (og -30 på Røros) joda kulde oppleves og kjennes så forkjellig i vårt langstrakte land.

    Så lenge fasinert på det siste bildet ditt, og det minner så om det store maleri du vet, det som henger i tja... Universitetets aurla er det??? der Fredsprisen blir delt ut... Du husker maleriet der, det stoooore, jooo dette ligner veldig :-)))

    Rolig dag blir på meg, her skal en holde seg varm og pleie kroppen. Ha en superdag, klem fra huldra!

    Kjekt å klemme via tastaturet du, ingen virus følger med, he he

    SvarSlett
  2. Så nydelig vær og bilder. Det flotte hvite landskapet og fargerike deg som bryter det hele med frisk pust...hm flott! Nansen er så utrolig majestetisk der han speider utover.

    Aldri sett slik halo før, så der lærte jeg noe nytt. Så spesielt og fint :)

    Jeg skulle så absolutt hatt noe av tur-spiriten din altså, jeg er altfor mye inne!!

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  3. Målløs - men med en veldig god følelse etter å ha sett bildene dine!

    Gamlemsveten er nå på ønskelista:)

    Nå blir dagen bra, tror jeg!

    SvarSlett
  4. FANTASTISKE BILDER!! Det er så flott at du deler dagene med oss. Særlig når jeg selv sitter inne og jobber og får et friskt pust fra "der ute"! Halo var nytt for meg - dagens nye lærdom.

    SvarSlett
  5. I headeren din skriver du noe sånt som; "håper du finner noe som inspirerer og gjør deg glad her inne" Ja om jeg gjør! Du har så fantastiske bilder. Du møter oss via bildene dine, smilende og blid. Ja og fargerik! Og naturen du ferdes i er vakker og storslått. Nansen er storsjarmør og leken. Ja av dette må da alle bli glad og få inspirasjon til å komme seg ut og nyte. Jeg storkoser meg her hos deg og skroller opp og ned og kikker på bildene dine. Farvorittbilde i dag ble av Nansen som kommer imot som en vind. Knallbra.

    Du bor på et sted som er veldig forskjellig fra det jeg er vant med. Så for meg er dette spennende. Folk har rett og slett ikke oppdaget hvor flott blogg du har, for ellers hadde kommentarene haglet.

    Klem sendes oppover i din retning:)

    SvarSlett
  6. Du e den mest sporty å kule dama ej veit om ! stolt over dej mamma <3 keep up the good work !

    SvarSlett
  7. Takk alle sammen og GAWO, jeg blir helt rørt!!

    For meg er turene det viktigste men om jeg kan inspirere noen er dagen fullkommen:)))

    Tur er verdens beste medisin sjel og sinn:)))

    Klem til dykk alle:)

    SvarSlett
  8. Du søteste jenta mi Kristine:))mammahjertet smelter:)))) gler meg til neste tur med deg:)))) smask smask :))

    SvarSlett

Hei på deg og takk for at du tittet innom her:)))

Hopp og sprett fra meg til deg:)